the best of Momix, Haifa, July 09

 

The Best of Momix

 

מומיקס- המיטב.  כוריאוגרפיה: מוזס פנדלטון. אודיטוריום מרכז הכרמל, חיפה, 7 ביולי.

 

1247144517.jpgחלפה רבע מאה מאז יסד מוזס פנדלטון את להקת מומיקס, כאשר נפרד מחבר מרעיו שייסדו את פילובולוס.

המחולות שהוא מייצר שייכים לסוגת מחול אתלטי, בידורי בעיקר, בעל סממנים סוריאליסטיים במידה מסוימת, שבה חפצים מואנשים ואנשים מחופצנים. ללא ספק לפנדלטון דמיון פורה וראייה מרחבית מיוחדת במינה ועל מגוון המצאותיו מגיעה לו השתחוויה תוך הסרת כובע בענווה. 

במהלך השנים יצר פנדלטון עבודות רבות שזכו לתשואות בקרב קהלים בני כל הגילים, בכולם נקודת המוצא שלו היא חפץ כלשהוא כגון מקלות, כדור, מחליקי סקי, בגדים מיוחדים שמגיבים לתנועה או אמצעי תאורה/ החשכה, באמצעותם נוצרים אפקטים מיוחדים ומפתיעים של אשליה.

הלהקה ביקרה בארץ פעמים רבות במהלך השנים ובשלב זה, נדמה כאילו ראינו את המיטב אי אילו פעמים בעבר וחידושים- אין.

 

לא היה קל לחזות בארבעה עשר פיסות מחול קצרות, עד קצרצרות להפליא, מאחר וכל קטע תלוש מקודמו ולא נעשה מאמץ למצוא או להמציא הקשרים מצוצים מהאצבע. כאילו אמרו: זו ארוחת חטיפים מקסימים, מצויצים ועליזים ואם רצונכם לשבוע ממש, פנו למסעדה ממול.

כל קטע מבוסס על גימיק יחיד.  ומשהציגו אותו במלוא הדרו, בעצם אין סיבה להשתהות ולבקש פשר במקום בו אין כוונה להכביד על האיבד החושב ואף ממונה על איתור ריבוד אמנותי.

במהלך השנים, כמו בדיחה שעשו בה שימוש חוזר, הקטעים משתטחים עוד יותר, מאבדים מחיונית שאולי הייתה להם במקור, כשכולנו היינו צעירים יותר. ופנדלטון- הוא ממשיך ללכת באותה דרך שהביאה לו הצלחה מסחרית אדירה והפכה אותו ליוצר שמצליח לשמור על להקה פעילה שקהל היעד שלה מתחלף תדיר כשדור חדש נחשף לשעשועי החיך שלו. וזה לא מעט.

 

רקדני מומיקס חייבים לציין, חזקים ואתלטיים להפליא. הגברים ומרבית הנשים בלהקה בנויים יותר כמו מתחרים בענפי ספורט מאשר כרקדנים בשל האופן בו הם מפתחים את הגוף, כדי לעמוד בדרישות היוצר.

יש מקום לתהות כמה עונג מתמשך מרגיש רקדן שסוגר ופותח מטרייה מתחת לסדין בד ארוך שוליים. איזה ביטוי אמנותי הוא חש כשקפיצותיו וסיבוב גופו מדמים אותו למדוזה לבנה, רעבה.

 

לא פלא שהמופע הבידורי שארך שעתיים בהן ביצעה הלהקה 14 'מספרים', נדמה היה כארוך עוד יותר.

  

 

[ad]