על במותיך חלל – ליאורה בינג-היידקר

    על הזיקה בין מחול לזיכרון     פתח דבר: חלון[2]  מחול איננו גוף; כמו שזמן אינו שעון, מעוף אינו ציפור, ומוסיקה אינה חליל. בעוד שתנועת הגוף הגשמי הכרחית לצורך התוויית מסלולי הזיכרון ורישומם במרחב, הרי שצורת המחול אינה אלא דימוי של מסלולי זיכרון אלה, האידיאה של חיבור העקבות שהניח אחריו הגוף על פני…

Emanuel Gat- alive and kicking- עמנואל גת- חדשות

עמנואל גת: לא מרים ידיים. מכתב ממערב פרובאנס   צילום: גדי דגון   אורה ברפמן לפני זמן לא רב הגיעה אלי שמועה בעקיפין, שעמנואל גת הקפיא את הלהקה, פיטר את הרקדנים ועכשיו זקוק לפסק זמן כדי להטעין מצברים.  כזכור, גת נמצא במערב פרובאנס, לשם עקר מקרית גת לפני שנה וחצי. הוא קבל שם תנאים מצוינים…

La La La Human Steps- Amjad by Eduoard Lock

La La La Human Steps (Canada) – Amjad, choreographer: Edouard Lock   במשכן לאמנויות הבמה, 12 בינואר 09. צילום: אדוארד לוק   אורה ברפמן   עברו די הרבה שנים מאז ביקורה האחרון של 'לה לה לה יומן סטפס' בארץ וקם דור שלם של אנשי מחול שלא מכיר את הכוריאוגרף הקנדי המרתק הזה. בזמנו, הרקדנית המזוהה…

Boris Eifman Ballet- The Seagull, TA, 2009 -בוריס אייפמן- השחף

Boris Eifman Ballet- The Seagull   להקת בלט בוריס אייפמן- 'השחף', המשכן לאמנויות הבמה, ינואר 5   אורה ברפמן   בסיורה הנוכחי מקיימת להקת הבלט של בוריס אייפמן סדרת מופעים של 'השחף' (2007) ומופע חוזר של 'אנה קרנינה' שהועלתה בישראל בסיורה של הלהקה בשנה שעברה. אייפמן, בן ה-65, מנהל את להקתו בסן פטרסבורג כבר שלושים…

Lost In Transelation- על כוריאוגרפיה והרמנויטיקה

      Lost in Translation  אבודים בתרגום- ניתוח כוריאוגרפיה דרך הרמנויטיקה ותורות קבלה דנה מילס, דוקטורנטית, מנספילד קולג', המחלקה למדעי המדינה ויחסים בין לאומיים אוניברסיטת אוקספורד, אנגליה dana.mills@mansfield.ox.ac.uk   The trace I leave to me means at once my death, to come or already come, and the hope that it will survive me. It…