Tel Aviv Dance 07- The Popper Collective.

 

The Popper Collective– 'The Other Side of Tender"

תל אביב דאנס 07 : קבוצת המחול פופר– 'הצד האחר של הרכות' ( U.K. ). סוזן דלל, 12 אוקטובר

אורה ברפמן

1193779640.jpg

בקבוצת המחול ( אד הוק, אם יורשה לי להניח) של מייקל פופר שלוקחת חלק באירועי 'תל אביב דאנס', 07, השתתפו שלושה רקדנים: מייקל פופר, פיטר בולדווין וסאלי אוון. לשלשתם ותק בימתי ניכר ועל פי הופעתם, נראה כי שני הגברים שבחבורה עדיין רוקדים באופן פעיל ואילו אוון עושה בעיקר דברים אחרים.

קודם לכל, נדרשו שלשת משתתפי הערב בעיקר לשחק תפקידים קומיים וכולם ובמיוחד הזוג אוון- בולדווין עשו את זה בכשרון כביר וברב חן. בולדווין אף רוקד בקלילות ואלגנטיות ויחד עם הייחודיות של פופר עצמו ורגישויותיו הספציפיות, הרי שכישורים ויכולות במה היו כאן למכביר ועם זאת, הערב סרב בעקשנות להמריא.

פופר הרכיב על קטעי מוזיקה מוכרים מבאך עד הופנבאך 21 פיסות מיניאטוריות של תאטרון תנועה, או אולי מדויק יותר לומר תאטרון פיזי, שמגובה בנושא בעל תכנים מילוליים. לא מעט מהנושאים מגיבים לסיטואציות אנושיות מוכרות מתוך המשפחה ומהמרחב הציבורי ומתוך אותה היכרות, הקהל אמור לזהות אותם ולהגיב להגשה הקומית בחיוך או צחוק. הקצב בו מתחלפות הסיטואציות מתחרה בזרימה קצבית של מופע סטנד-אפ, כמעט. כמעט, כי במילים ספורות בדרן טוב יכול להעביר מסר מדויק יותר ולסגור את הבדיחה בפחות מדקה. באמצעות תנועה בלבד זה לוקח קצת יותר זמן, אם כי פופר בהחלט השתדל.

בתקופת הסרט האילם ניתן היה לראות 'סלפסטיק', סיטואציות קומיות-פיזיות שהתבססו על קלישאות.

פופר בהחלט מנסה להימנע מהבנאלי ומפעם לפעם אף מביא הברקה כמו בריקוד הקנקן המבוצע במתק בעיקר באמצעות כפות ידיים, או במרש דיילי המטוס.

כשאמא סוטרת לאחד מבניה והשני צוחק וחוזר חלילה זה עשוי לשעשע בפעם הראשונה. כשזוג מטפל בבובת תינוק והיא נופלת על ראשה בהקשר קומי- זה מתריס וחצוף. בפעם השלישית באותו ערב זה כבר נבול. גם אם מרבית הקטעים לגופם זכו לביצוע מקצועי, העניין בהם נגדע לפני סיום, אולי משום שפופר שומר על מראית מכובדת ואלגנטית ולא באמת הולך עם הסיטואציה עד הסוף. וכך, הגודש הנושאי מהר מאד הפך למייגע.