Nimrod Freed hosts Anat Grigorio, Dafi Altabeb. Curtain Up, Suzanne Dellal, November 25


Nimrod Freed hosts Anat Grigorio, Dafi Altabeb. Curtain Up, Suzanne Dellal, November 25

 

נמרוד פריד/להקת תמי מארחים את ענת גרגוריו ודפי אלטבב. הרמת מסך 09, סוזן דלל, 25 בנובמבר.

 

צילום: גדי דגון- 'מתחת לשטיח', כוריאוגרפיה: דפי אלטבב

 

אורה ברפמן

 

1259333758.jpgבשלוש היצירות שעלו במסגרת הרמת מסך באה לביטוי רמה מודגשת של משחקי כוח בין המשתתפים שבהם מידה מודגשת של מניפולציה מינית כאמצעי שליטה.

נמרוד פריד, החונך, היה נדיב והוגן בחלוקת הזמן על הבמה בינו לבין שתי היוצרות שהוא בחר לחנוך- ענת גריגוריו ודפי אלטבב. בכל העבודות בלטה רמה גבוהה של ביצוע ואם בעבר חסרו רקדנים מיומנים, כיום יש דור שלם של מבצעים נמרצים ששפת התנועה שלהם הולמת את שפת היצירה הרווחת. או ההיפך. כלומר ששפת היצירה שואבת מסוגת היכולות הזמינות.

 

בניגוד לערב הקודם, שתי היוצרות האורחות לא סבלו מתנאים נחותים מאלה של חונכם. שלש היצירות קבלו תמיכה הולמת של מעצבי תאורה, תלבושות ומוסיקה. שבחים על ביצוע ואילתור של רודיקה פויגלמן (בפסנתר) שלוות את ספטקסט של פריד.  בעבודה זו רוקדות שני ברייטנר ואלינור צ'רטוק לצד איציק גבאי  בתפקיד פארודי של כוריאוגרף טווסי וחן של מציל תל אביבי בדימוס.

לפחות אין להאשים את פריד שהאפיל על בנות חסותו.

 

מבין השתיים, היה ייחוד ב'בהקיץ' של גריגוריו ראשית בזכות עיצוב סט ובו אובייקטים ורטיקלים מפיסות ברזל מפוסלים. סט מושקע, בין אם יש בו תועלת חזותית בלבד, או מיצבים פונקציונלים כמו אלה שיצר אלון בירגר לעבודה, הם נדירים למדי במחול העכשווי ובמיוחד בקרב יוצרים עצמאים.   גריגוריו עצמה אירחה בעבודה את עידו תדמור, לצד יוני סוטחי והיא עצמה כמבצעת. ביחד נוצרו משחקי כוח מרתקים במיוחד לאור האיכויות הספציפיות של תדמור ושל גריגוריו עצמה. עידו תדמור שבעונות האחרונות ראינו אותו בארץ בעיקר כאושיה סלברטאית, עדיין חזק וכריזמטי. בקרוב, נראה אותו לדבריו בערב יחיד עם עבודות חדשות שונות מבעבר.   

[ad]