רויאל בלט: 'היפהפיה הנמה'- חיפה


רויאל בלט מציג: 'היפהפיה הנרדמת'- הסרט.

 קולנוע 'יס פלאנט', חיפה.

א. ברפמן

 

sleeping beauty- royal balletעל מסך גדול, מתרווחת בכורסה נוחה, 'יס פלנט' לפני סיום הקרנת סידרה בת חמישה סרטי  אופרה ובלט שצולמה בקובנט גרדן, לונדון, בשיתוף הבי.בי.סי, ארטה, וגורמי שידור אחרים.

ובכך, הגיעה לארץ גירסה מקומית לסוגת ארוע תרבותי-חברתי שהתרומם לראשונה בלונדון וזחל משם לארצות אחרות.

 הרעיון המקורי היה לאפשר לקהל רחב יותר להשתתף בהתרגשות שבאויר בבכורות מחול ואופרה, במחיר שאמנם לא שווה לכל נפש, אבל נמוך בהרבה מכרטיס בשורה תשע באמצע. האופרה בביצוע חי מתרחשת על במת הקובנט גרדן ובאולמות נוספים יושב קהל שמקבל  בזמן אמת גירסה מצולמת עשוייה בתחכום רב. הצופים באים לבושים חגיגי כיאה לאירוע המלווה בכיבוד אנין , אותו מקנחים בכוס שמפנייה.

בחיפה אפשר היה לבחור בין קפה נמס ללימונדה ובין בורקס לגבינית.

הבונוס: אירוע שהפך מדובר, במקביל לבכורה, בתנאי צפייה שאפשר רק לחלום עליהם באולם, כשכל אחת מהמצלמות מביאה את ההתרחשות מקרוב, לפרטי פרטיה, קלוז-אפ על בהונות הבלרינה, טכסטורת מקטורן הברוקד של האציל, נשיקה סוערת של כרמן על חצי מסך, כל האמצעים כדי לפצות על העדר הדבר האמיתי- הבמה.

בסידרה שהוקרנה במספר בתי קולנוע במרכז ובחיפה חסרה ההתרגשות של חוויה בזמן אמת, גם אם לא באולם הנכון, אך קודם להקרנה קבלו הצופים הרצאה קצרה מפי יוסי שיפמן.

ובכל אופן, קשה היה לוותר על ההזדמנות. לפעמים זה מרתק לא פחות מהמקור, כמו שהיו הסרטים של 'כרמן' ו'נישואי פיגרו', לפעמים מעט מאכזב כמו 'דון ג'ובאני' ואז באה הפקה מרהיבה של 'היפהפיה הנרדמת'. הסט, התלבושות, המוסיקה והרקדנים ובראשם אלינה קוז'וקורו בתפקיד אורורה, שהצטרפה ללהקה לפני עשר שנים ותוך שנתיים כבר רקדה את התפקידים הראשיים בהפקות הלהקה.  חלק לא מבוטל מהסולנים, נכון יהיה לומר מהסולניות, הרשימו בתפקידי משנה.

יפה כלל שתהייה 'היפהפיה' הזו, נשיקתה דמתה לנשיקה מבעד לצעיף. גם שם יש יתרונות לחיסרון.

[ad]